عمومی

راهنمای انتخاب پرده | چه پرده ای برای خانه ام بخرم؟

وقتی نوبت به انتخاب و خرید پرده برای پنجره ها می شود، تنوع گزینه ها احتمالا باعث سردرگمی شما می شود. در خرید پرده باید مواردی از جمله مدل، جنس پارچه، اندازه، طرح، رنگ، میله پرده و … توجه کنید. به همه این فاکتورها تناسب مدل پرده با دکوراسیون اتاق و بودجه را هم اضافه کنید. قطعا با انتخاب چالش برانگیز و زمان بری رو به رو خواهید بود، اما جای نگرانی نیست! در این مطلب از وبلاگ پرده سبک مدرن ما قصد داریم که راهنمای انتخاب و خرید پرده پذیرایی و اتاق خواب را ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب پرده ایده آل

پرده پذیرایی و پرده اتاق خواب لوازمی نیستند که تند تند بخواهیم آن را تعویض کنیم، بنابراین هنگام خرید این محصول باید فاکتورهایی نظیر جنس، رنگ، اندازه، قابلیت شستشو و بسیاری موارد دیگر را در نظر بگیریم تا سال ها از پرده خانه خود لذت ببریم. مهم ترین مواردی که در خرید پرده باید به آن توجه کنیم عبارتند از:

جنس پارچه:

جنس پرده را به عنوان اولین مورد در راهنمای خرید پرده آورده ایم زیرا از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. امروزه از مواد مختلفی پرده میدوزند اما رایج ترین پارچه ها برای تولید پرده پذیرایی و اتاق خواب، نخ پنبه، کتان، ابریشم، حریر، مخمل، و تور میباشد. این تصور قدیمی که هرچه جنس پارچه ضخیم تر باشد، با دوام تر است را از ذهن خود بیرون کنید. کیفیت جنس پارچه را فقط نازکی یا ضخیم بودن آن تعیین نمیکند. مثلا مدل پرده هایی که از نخ پنبه ساخته شده اند، قابل شستشو توسط دست و ماشین لباسشویی هستند در حالی که پارچه هایی مانند ساتن و ابریشم به دلیل جنس حساسی که دارند باید فقط توسط خشکشویی شسته شوند.

از طرفی جنس پرده در مقدار نور ورودی تاثیر مستقیم دارد، مثلا آفتاب خیلی راحت از پارچه های نازک تر نفوذ کرده و وارد فضا می شود، مثلا پرده های مخملی بسیار کلفت هستند و نور خورشید هیچ شانسی برای ورود به اتاق ندارد در حالی که پارچه حریر یا تور پرده های مناسبی برای جلوگیری از انسداد نور نیستند. طبق نظریه دانشمندان، ورود نور به داخل اتاق باعث جنب و جوش و افزایش فعالیت افراد آن اتاق می شود، بنابراین منطقی است که برای محیط آرامی مانند اتاق خواب از مدل پرده هایی که جنس نازک دارند، خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *